mandag 26. juni 2017

Sommerbjørn



Her er et kort jeg laget først og fremst til et par norske utfordringer. Oppgaven hos hjerteboden var å bruke treverk. Ideen er også inspirert av sånn grå trebakgrunn som mange bruker når de tar bilder hos Scrappelyst. Dermed laget jeg en treplate av grå kartong med bakgrunnsstempel.

Disse polaroiddiesene kjøpte jeg for lenge siden, men har aldri brukt dem før. Jeg tenkte det kunne være artig å lage noen feriebilder av en bjørn og liksom tape dem på treplaten.


















Det måtte til litt planlegging i starten. Jeg stanset ut polaroidrammene og stemplet motivene slik at de passet i rammene. Så malte jeg motivene med Inktense blyanter og Mijello vannfarger.












Jeg stemplet bakgrunnen med Versamark og embosset med blankt pulver. Til slutt kuttet jeg alle motivene til riktig størrelse og limte dem på kortet.

Teksten er embosset med hvitt pulver og festet med foam tape. De små motivene er også festet med foam tape.

Som en siste detalj klistret jeg litt washitape øverst på hvert bilde, slik at det ser ut som om de er tapet opp på en treplate.











Stempler: Big Bear and Bird - Waffle Flower, Stay Cool - Waffle Flower, Verdens beste lærer - Kort og Godt, Wood Plank Background - My Favorite Things

Dies: Precious Polaroids - My Favorite Things


Jeg har sendt kortet til følgende utfordringer:
Hjerteboden: Juni - Gå planken
Nordsalten Hobbyklubb: Juni - Embossing
Sweet Stampers: Challenge #8 - Dies and/ or Punches
Stamping Sensations: June - Use Your Favourite Stamp 
Simon Says Stamp Work It Wednesday: June 2017
Bastel-Traum: #54 - Wasser/Water
Scrappelyst: Utfordring for juni - La deg inspirere



Riktig god sommer!
Lillian :)

10 kommentarer:

  1. This is just brilliant, so much fun! Thanks for joining us at Stamping Sensations this month.
    Pinky

    SvarSlett
  2. Stunning card Lillian.
    Thank you for joining us at the Sweet Stampers Challenge and i hope to see you again.
    Hugs
    Kuni

    SvarSlett
  3. Such a very pretty creation, many thanks for joining us at Stamping Sensations June challenge.

    B x

    SvarSlett
  4. Knallkult sommerkort!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  5. Det kortet her var knallstilig! Herlig og lekent, og kjempefestlig oppsett med polaroidrammene. Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  6. Wow ... was für eine tolle Karte.
    Vielen Dank für deine Teilnahme bei den Sweet Stampers.
    Liebe Grüße, Daniela

    SvarSlett
  7. Hihi... so much summer-selfies at the beach and even under water! Wow!!!
    Such a great and awesome card!
    Thanks for playing along at bastel-traum challenge!
    Nina (DT)

    SvarSlett
  8. Kreativt og fargerikt sommerkort. Likte dette. Takk for at du deltar hos Hjerteborden sin utfordring denne mnd. Klem DT-Gunn

    SvarSlett
  9. Hahaha, such a fun card!
    Thanks for sharing your work with us at the Sweet Stampers Challenge.
    Hugs Marlene

    SvarSlett
  10. Wow this is really a wonderful idea and looks so fantastic.♥
    Thanks a lot for joining us at our Dies and / or Punches challenge by Sweet Stampers Challenge
    Hope to see you again.
    Hugs and greetings Angela DT

    SvarSlett