mandag 14. november 2016

Det regner i byen


Den siste tiden har jeg for det meste malt akvarellkort. Midt oppe i alle julekortene fikk jeg lyst til å lage noe annet.

Jeg har en god del mønsterpapir liggende. Her har jeg tatt utgangspunkt i stripemønster og sølvkartong. Hele idèen var at stripene skulle forestille regn.


















Jeg begynte med å stanse ut stripepapiret og sølvkartongen. Stingene rundt kanten gjør at kortet ser stiligere ut.

Bylandskapet ble stanset ut i turkis og grå kartong.

Skyene er stemplet med Versamark på hvit kartong og embosset med sølvpulver.

Jeg ville ha en kort tekst som passet inn i den ene skyen. Jeg fant "Hello", som har akkurat riktig størrelse.
Skyene er klippet ut for hånd.


















Skyene er festet med foam tape for å gi mer dimensjon og gjøre kortet mer interessant.

Stempler: Cloudy Skies - Simon Says Stamp, Beautiful Bouquet Dahlia - W Plus 9

Dies: Stitched Rectangles - Simon Says Stamp, Cityscape - Mama Elephant

Papir: Kraft Core Metallic Collection - Tim Holtz, Fresh Dots and Stripes - My Favorite Things
























Dette kortet er sendt til Papirlosjen: Utfordring #11 - Metall og Virginia's View Challenge #25: Stripes and Plaid.


Ha en fin dag!
Lillian :)

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar