søndag 30. oktober 2016

Ugler i mosen

Her er et koselig oppmuntringskort, et slags "god natt-kort", med ugler som ser litt gærne ut.
Jeg hadde lyst til å lage et barnslig kort med sterke farger og pålimte detaljer.

Jeg har hatt denne bakgrunnsstansen lenge uten å bruke den noe særlig. Den heter Snow Drifts og er vel egentlig tenkt til å forestille snøfonner. Her har jeg prøvd å få strekene til å ligne på grener som uglene kan sitte på, et slags landskap inne i et tre. Jeg ville også ha med noen gullstjerner på mørkeblå himmel.


















Slike kort er fine til å bruke opp papirrester. Jeg stanset ut alle delene av kartong i ulike farger og brukte en bakgrunnsstanse med stjerner på den mørkeblå delen. Så puslet jeg sammen delene og limte dem på gullkartong.

Jeg stemplet uglene på akvarellpapir med pigmentblekk og embosset med blankt embossingpulver. Så malte jeg dem med Zig Clean Color Real Brush. Teksten er stemplet med Versamark og embosset med gullpulver.
Uglene og teksten er festet på kortet med foam tape.


















Stempler: Forest Friends - My Favorite Things, A New Day - W Plus 9
Dies: Snow Drifts - My Favorite Things, Starburst Cover - Mama Elephant

Jeg har sendt dette kortet til Simon Says Stamp Wednesday Challenge og Scrappelyst, utfordring for oktober: Skarpe farger.

Ha en fin dag!
Lillian :)
 

8 kommentarer:

  1. Så lekent og fargerikt! Morsomt kort :) Takk for at du deler det med oss hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  2. Takk! Så hyggelig at du liker det! :)

    SvarSlett
  3. Kjempefestlig kort med herlige ugler. Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  4. Herlig kort. Takk for at du deltar hos oss i Scrappelyst.

    SvarSlett
  5. Adorable card! Such a fabulous design! Love that background!!

    Thank you very much for joining us this week at the Simon Says Stamp Wednesday Challenge Blog!

    hugs...
    Melissa

    SvarSlett