mandag 17. oktober 2016

Gårdsdyr med myke vannfarger

Hei! Her kommer det første innlegget i denne bloggen, en idè som ble til i et anfall av desperat prokrastinering for å slippe å skrive masteroppgave, og en trang til å skape noe pent, en slags barnslig trang som har kommet tilbake etter at jeg selv fikk barn. Jeg har tenkt at bloggen i all hovedsak skal dreie seg om kort og papir, men det kan også hende at det dukker opp andre former for håndarbeid. 

Jeg liker å eksperimentere med farger, tegnesaker av forskjellige slag og ulike typer papir. Noen ganger blir resultatet fint, andre ganger blir det mislykket. Kanskje kan denne bloggen også bidra til inspirasjon for andre. 


Her er et av flere takkekort jeg laget etter at sønnen vår ble døpt.
Jeg liker denne stilen! Den minner om illustrasjoner man finner i koselige barnebøker. Fargene er myke og jeg liker at dyrene er plassert tilfeldig rundt på kortet, til avveksling fra å plassere dem i f.eks. et landskap.
Teknikken kalles no-line colouring, og går ut på å stemple motiver i lyst blekk og legge farge over slik at avtrykket ikke synes.














Dyrene er malt på Canson akvarellpapir med Zig Clean Color Real Brush-vannfarger, sammen med akvarellpensel og vann. Deretter er motivet festet på svart kartong som en slags ramme.
Teksten er festet på foam tape.

Stempel: The Whole Herd - My Favorite Things, tysk tekststempel fra Gummiapan.



Ha en fin dag!
Lillian :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar